jump to navigation

Änglar från Helvetet …AB augusti 20, 2007

Posted by H H in Uncategorized.
trackback

Jaha,  var det bevisat som jag så länge misstänkt, även mc-banditer är människor.

Människor som har tråkiga vardagsbekymmer, kaffe som måste kokas, toaletter som måste skvabbas.

Människor som blir irriterade på varandra.

Människor som drabbas av girighet och sätter sig själv före gruppen.

Vare sig det handlar om idealistiska kollektiv alá sjuttiotal eller råbarkade bandit gäng,  så är det här med att vara tillsammans väldigt knepigt.

Förr eller senare måste saker struktureras upp.

Till slut måste även mc-gäng bolagiseras…

Andra skriver intressant om: mc-gäng, hells angels, kollektivboende

Kommentarer»

1. Olle - augusti 21, 2007

Hallå!! DN skriver ”Broderskapet inom Hells Angels är en myt, menar en avhoppad medlem. I en ny bok avslöjar för första gången en avhoppare det inre livet inom Hells Angels. Den första tidens starka gemenskap övergick så småningom till avundsjuka och splittring.”

Broderskapet är en myt – enligt *** EN *** avhoppad medlem.

Lustigt att detta skapar så många bloggar.

Om jag, som *** EN *** privatperson skulle påstå en sak, så skulle det inte få speciellt mycket plats i media – inte ens om jag sa att jag hade kontakt med gud.

Nu har jag *** SÅKLART *** inte det – men det är en bra liknelse.

Hur håller det egentligen i domstol, att 10 personer säger en sak, men att en *** ENSKILD *** säger något annat. Är det trovärdigt ?

Jag varken försvarar eller anklagar mc-gäng eller bloggaren här, eller DN:s artikel. Jag bara undrar.

Värst är såklar om ”avhopparen” talar sanning. Då har han inte mycket att komma med när en stor majoritet vittnar annorlunda.


Kommentera

